import sys, pygame from pygame.locals import * # het aantal frames per seconde. # hoe hoger de waarde hoe sneller het balletje beweegt en hoe beter de animatie er uitziet. FPS = 200 KLOK = pygame.time.Clock() # de interne pygame klok # Scherm variabelen SCHERM_BREEDTE = 600 # De breedte van het scherm SCHERM_HOOGTE = 400 # De hoogte van het scherm SCHERM = pygame.display # Het pygame venster # Kleuren ZWART = (0,0,0) WIT = (255,255,255) # Main def main(): Initialisatie() # Roep de initialisatie methode aan while True: # Start een oneindige loop gameLoop() # Roep onze eigen gameloop aan # Deze methode initialiseerd het scherm def Initialisatie(): pygame.init() #initialiseer pygame SCHERM.set_mode((SCHERM_BREEDTE, SCHERM_HOOGTE)) SCHERM.set_caption('Schermtitel') # Deze methode wordt de gehele looptijd van het programma uitgevoerd def gameLoop(): #hieronder starten we een game loop for event in pygame.event.get(): #als het programma gestopt wil worden dan kan dat. if event.type == QUIT: pygame.quit() sys.exit #update het scherm en tik zovaak als het FPS is aangegeven pygame.display.update() KLOK.tick(FPS) # start het programma if __name__=='__main__': main()