mirror of
https://github.com/Mastermindzh/dotfiles.git
synced 2024-11-25 16:23:24 +01:00
46 lines
1.2 KiB
Python
46 lines
1.2 KiB
Python
import sys, pygame
|
|
from pygame.locals import *
|
|
|
|
# het aantal frames per seconde.
|
|
# hoe hoger de waarde hoe sneller het balletje beweegt en hoe beter de animatie er uitziet.
|
|
FPS = 200
|
|
KLOK = pygame.time.Clock() # de interne pygame klok
|
|
|
|
# Scherm variabelen
|
|
SCHERM_BREEDTE = 600 # De breedte van het scherm
|
|
SCHERM_HOOGTE = 400 # De hoogte van het scherm
|
|
SCHERM = pygame.display # Het pygame venster
|
|
|
|
# Kleuren
|
|
ZWART = (0,0,0)
|
|
WIT = (255,255,255)
|
|
|
|
|
|
# Main
|
|
def main():
|
|
Initialisatie() # Roep de initialisatie methode aan
|
|
while True: # Start een oneindige loop
|
|
gameLoop() # Roep onze eigen gameloop aan
|
|
|
|
# Deze methode initialiseerd het scherm
|
|
def Initialisatie():
|
|
pygame.init() #initialiseer pygame
|
|
SCHERM.set_mode((SCHERM_BREEDTE, SCHERM_HOOGTE))
|
|
SCHERM.set_caption('Schermtitel')
|
|
|
|
# Deze methode wordt de gehele looptijd van het programma uitgevoerd
|
|
def gameLoop():
|
|
#hieronder starten we een game loop
|
|
for event in pygame.event.get():
|
|
#als het programma gestopt wil worden dan kan dat.
|
|
if event.type == QUIT:
|
|
pygame.quit()
|
|
sys.exit
|
|
#update het scherm en tik zovaak als het FPS is aangegeven
|
|
pygame.display.update()
|
|
KLOK.tick(FPS)
|
|
|
|
# start het programma
|
|
if __name__=='__main__':
|
|
main()
|