dotfiles/templates/Python/pygame.py
2018-02-12 14:47:28 +01:00

46 lines
1.2 KiB
Python

import sys, pygame
from pygame.locals import *
# het aantal frames per seconde.
# hoe hoger de waarde hoe sneller het balletje beweegt en hoe beter de animatie er uitziet.
FPS = 200
KLOK = pygame.time.Clock() # de interne pygame klok
# Scherm variabelen
SCHERM_BREEDTE = 600 # De breedte van het scherm
SCHERM_HOOGTE = 400 # De hoogte van het scherm
SCHERM = pygame.display # Het pygame venster
# Kleuren
ZWART = (0,0,0)
WIT = (255,255,255)
# Main
def main():
Initialisatie() # Roep de initialisatie methode aan
while True: # Start een oneindige loop
gameLoop() # Roep onze eigen gameloop aan
# Deze methode initialiseerd het scherm
def Initialisatie():
pygame.init() #initialiseer pygame
SCHERM.set_mode((SCHERM_BREEDTE, SCHERM_HOOGTE))
SCHERM.set_caption('Schermtitel')
# Deze methode wordt de gehele looptijd van het programma uitgevoerd
def gameLoop():
#hieronder starten we een game loop
for event in pygame.event.get():
#als het programma gestopt wil worden dan kan dat.
if event.type == QUIT:
pygame.quit()
sys.exit
#update het scherm en tik zovaak als het FPS is aangegeven
pygame.display.update()
KLOK.tick(FPS)
# start het programma
if __name__=='__main__':
main()